ඉරිසියාවන්තයාට වුව ද වාසනාවන්තයෙකු විය හැකිය

මොළයක් ඇත්තේ ඉරිසියා කිරීමට නොව කල්පනා කිරීමටය.

ධනයට ගරහන අයකු කවදාවත් ධනවත් වී නැත. ධනවතුන්ට ධනපති යයි කියමින් සමච්චල් කරන්නේ දුගියෙකි. තමන් ආශා නොකරන දෙයක් තමන් වෙත ළඟා නොවේ. සමහරු ධනයට ආශා කරන නමුත් පරිභව ද කරති. ඒ අයට යාන්තම් ජීවත්වීමට සෑහෙන තරමින් පමණක් ධනය ළඟාවේ.

අතමිට යහමින් මිල මුදල් ගැවසෙන්නේ ධනය ප්‍රිය කරන මිනිසුන් ළඟයි. ධනය හා ධනවත්භාවය පිළිකුල් කරන ජනයා පුදුම මානසික රෝගීන්ය. ජීවත්වීම සඳහා ධනය අත්‍යාවශ්‍ය බව ඔවුනට වැටහේ. එහෙත් ඒ බව දැන දැන ධනයට ගරහන්නේ මන්දැයි කීමට ඔවුන්ට නොහැකිය. ඔව්හු මානසික රෝගීන් වන්නේ ඉතා අවශ්‍ය දෙයක් වූ ධනයට එකවර කැමතිවීම හා අකමැතිවීම නිසාය.

ඕනෑම කෙනෙකු උමතු අයෙකු මෙන් හැසිරෙන්නේ එකම දෙයක් ගැන පරස්පර විරෝධී අදහස් දෙකක් එකවර සිත්හි තබාගෙන සිටීමෙන් ඇතිවන මානසික ගැටුම නිසාය.

ධනයට ගරහන කිසිවෙකු ඇත්ත කතා කරන්නෙකු නොවේ. ධනවත් අය දුගියන් සූරාකන අතර දුගියා අනෙකුත් දුගියන් ගෙන් හොරකම් කරති. දුගීකම බලවත් මානසික ආබාධයක් බව දුගියාට වැටහෙන්නේ නැත. බොහෝ මානසික රෝගීන්ට තමන්ගේ රෝගය ගැන හැඟීමක් නැත.

ධනයට ගරහන උමතු රෝගීන් නිසා බොහෝ දෙනෙකු දුකට පත්වේ. ඔහුගේ බිරිඳ හා දරුවන් එසේ දුකට පත්වෙන අයගෙන් ප්‍රධානය. ධනයට ගරහන ජනයා අධික වීම නිසා කලකට පෙර මහජන චීනය ඉතා දුකට පත්විය. සාගතයෙන් පෙළුන එහි ජනයා ඇන්ඳේ එකම විදියේ ඇඳුමකි. ස්ත්‍රීන් හා පුරුෂයින් හඳුනාගැනීම දුෂ්කර විය.

අද මහජන චීනයේ ජනයා ධනයට ආශා කිරීම අරඹා තිබේ. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් වැඩි දෙනාට දැන් ගමන් බිමන් යෑමට බයිසිකල් තිබේ. තමන් කැමති වර්ගයකින් යුත් ඇඳුම් ඇඳීමට ඕනෑම කෙනෙකුට පුළුවන. මෙසේ ධනයට ගැරහීම නිසා පුද්ගලයෙකු පමණක් නොව මුළු රටක් වුවත් දුගී දුප්පත් අසරණ තත්වයකට ඇද වැටේ.

රැකියාවක් හා ඉගෙනීමක් නැති තරැණයෙක් ධනයට ආදරය කළේය. තමා ආදරය කරන පෙම්වතිය ලබා ගැනීම සඳහා තරුණයින් විවිධ දුක් කම්කටොළු වලට මුහුණ දෙති. ධනයට ආසා කළ පෙර කී තරුණයා ද ධනය ළඟා කර ගැනීම නිසා දෙමාපියන් සමඟ පවා උරණ විය. ඔහු ගෙදරින් පලා ගියේය. නගරයට පැමිණ කුලී වැඩ කොට රුපියල් සියයක් ඉතිරි කරගත්තේය. පළමු රුපියල් සියයෙන් ඔහු තුවා මිල දී ගෙන රුපියල් එකසිය හැත්තෑවක් උපයා ගත්තේය. අද ඔහු වෙළෙන්ඳෙකි. මේ කතාව ඔහු අප සංගමයේ විසිපස් දෙනෙකු සහභාගී වූ රුස්වීමක දී කියන ලද කතාවකි.

බොහෝ තරුණයන් දේශපාලන බමුණු මත වලින් මුලා වී තමන්ගේ දියුණුව ගැන සිත යොමු කරන්නේ නැත. ඔබට ලැබෙන්නේ ඔබේ සිත යොමු කරන දේවල් ය. ධනයට හිත යොමු කරන තුරු කිසිවෙකුට ධනය ළඟා නොවේ. ධනය ගැන නොසිතා ධනවත් වූ කිසිවෙකු නැත.

කවදාවත් ධනවත් නොවන මිනිස්සු කවුදැයි වටහා ගැනීම අපහසු නැත. වෙළඳාමක් කිරීමට බය හා ලැජ්ජා අය ධනවත් නොවේ. පුහුමානය නිසා දුගී දුප්පත් ජීවිත ගත කරන අඥාන අය අපමණ සිටිති. රක්ෂාවට ගිය දා සිට මැරෙන තුරු ධනයක් කියා දෙයක් උපයා නොගත් අය බොහෝය. තව සමහරු අනුන් යටතේ හෝ රජයේ හෝ රැකියාවක් කරන්නේ මූලික ධනයක් සපයාගෙන වෙනත් ව්‍යාපාර කිරීම සඳහාය.

මිනිසුන්ට  හිතවත් වීමෙන් බොහෝ හිතවතුන් ඇතිවෙයි. ධනයට හිතවත් වීමෙන් බොහෝ ධනය ලැබේ. ධනවතුන්ට හිතවත් වූ ජනයා ධනවතුන් නිසා තමන් ද ධනයට යොමුවේ. දුගී දුප්පත් අසරණ අය ඇසුරට ප්‍රිය කරන පුද්ගලයා ඔවුන් මෙන් තමන් ද දුගී දුක ගැන කතා කරන අයෙක් බවට පත්වේ. ඔහු දුගීකම නැති කරගත හැකි ක්‍රමයක් ගැන නොසිතා ධනයට පරිභව කරයි. දුගී දුක නැතිවන්නේ ධනය ළඟා කර ගැනීමෙන් බව වටහා ගැනීමට අසමත් අඥානයන් අපමණය.

එක ගෙයක් ගිනි තැබීමෙන් පෙනෙන්නේ එක් කෙනෙකුට විපතක් වූ බැවිනි. ගෙවල් දාහක් ගිනි තැබීමෙන් මුළු ගමක් විනාශ වූ බවක් පෙනෙයි. ගෙවල් ලක්ෂයක් ගිනිගෙන දැවී ගියොත් මුළු රටක් දුගී දුප්පත් අසරණ තත්වයට පත්වෙයි. මේ අයුරින් එක් අයෙකු දුගී දුප්පත් නම් ඉන් පෙනෙන්නේ එක් හිඟන්නෙකු සිටිනා බවය. දුගී දුප්පත් අය දහස් ගණනින් හා ලක්ෂ ගණනින් සිටින විට පෙනී යන්නේ මුළු රටක් ම හිඟන බවයි.

අද ලංකාවේ ලක්ෂපතියන් ලක්ෂ ගණනින් සිටිති. ඔව්හු දුගී දුප්පත් අසරණයන් වීමට කැමති නොවේ. විදේශ රැකියා වලින් උපයන මුදලින් ලක්ෂපතියන් වන අය තව තවත් වැඩි වන්නේය. මේ නිසා ධනවත් භාවයට හා ධනපතියාට විරුද්ධව කරනු ලබන ද්වේෂ සහගත කතා අද නිෂ්ඵලය. ඔබ පමණක් ධනවාදයට හා ධනපති ක්‍රමයට නින්දා අපහාස කරන්නෙකු වී සිටීම අනුවණ කමකි. හිඟන්නා ගෙන් ලැබෙන සහයෝගය ඔහු මෙන් හිඟන සහයෝගයකි. ධනවතුන් නැති කිරීම සඳහා විප්ලව කිරීමට වුවද ධනය ඕනෑය.

බේරුවල දීනගොඩ නැමති ගම මැණික් මුදලාලිලාගේ වාස භූමියයි. එහි විසූ දුගී දුප්පත් ඉඩම් හිමියන් පවා මේ ධනවතුන් නිසා තම තමන්ගේ ඉඩම් ඉතා විශාල මිල ගණන් වලට විකුණා ගත්හ. පර්චස් විස්ස රුපියල් ලක්ෂයට විකුණාගත් එක් දුගී අසරණයෙක් අද වෙනත් ප්‍රදේශයකින් අක්කර දහයක් මිල දී ගෙන ධනවතෙකු වී සිටී.

ගමේ සිටින ඉරිසියාකාරයෙක් දිනක් මා වෙත පැමිණ “අපේ ගමේ එවුන්ට දැන් සල්ලි වැහි වැහැලා,” යයි ද්වේෂයෙන් යුතුව පැවසීය. ඔබට මොළය කියා දෙයක් ඇත. එය ඇත්තේ පාවිච්චි කිරීමට මිස ඉරිසියා කිරීමට නොවේ. ගමේ මිනිස්සු ධනවත් වනවා නම් ඔවුන්ගේ මුදල් වලින් ඔබටත් ධනවත් වීමට පුළුවන් යයි මම කීවෙමි. ඒ කොහොම ද කියා ඔහු විමතියෙන් ඇසීය. ඒ අයට මිල දී ගන්නට ඕනෑ කරන බඩු සහිත කඩයක් දාන්න යයි මම කීවෙමි. ඉරිසියාවන්තයා අද වාසනාවන්තයා වී සිටී.

-සුමනදාස සමරසිංහ, චිත්ත ධර්ම විද්‍යා පත්‍රය, 1984 පෙබරවාරි 1

Advertisements