බොරු සෝබනය

අනුන්ට පේන්න කටයුතු කිරීම මානසික දුබලකමකි. අනුන්ගේ අවධානය තමන් වෙත යොමු කරවා ගැනීම සඳහා ස්වභාවික ඕනෑකමක් දක්වනු ලබන්නේ වර්ගය බෝ කිරීම සඳහා සුදුසු කාලය ලංවූ තිරිසන් සතුන්ය.

මනුෂ්‍යයා ද තම තරුණකම ප්‍රචාරය කර හැරීම සඳහා නොයෙකුත් කටයුතු කරති. මේ නිසා ලස්සන, හැඩරුව හා කැපී පෙනෙන විවිධ මෝස්තර නිතර පහළ වේ. මේ සියල්ල බොරු සෝබනය ඝනයට වැටෙන්නේ නැත.

බොරු සෝබන යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ මෙතෙක් තමන්ට නොතිබූ යම් යම් දේවල් දැන් තිබෙන බව අනුන්ට හැඟවීමට කරන ක්‍රියාවන්ය. තම හැකියාවන් හා දක්ෂකම් පෙන්වීම බොරු සෝබනය නොවේ. ඒවා අනවශ්‍යය තැන දී පෙන්වීමට ඉදිරිපත්වීම බොරු සෝබනයයි.

දුගී දුප්පත්ව සිටි අය ඩුබායි ගොස් ආපසු පැමිණ අමුතු විදියට හැසිරීම තමන්ගේ මුල් තත්වය අමතක කොට දන්නා අයට අහංකාර පෑම හා මඟුල් ගෙදරට අඳින ඇඳුම් ඇඳගෙන කඩයට හා පොලට යෑම නැති බැරිකම වසා ගැනීමට කරන වෑයමකි. තමන්ට කවදත් දේපල හා මිල මුදල් සමඟ වටිනා ඇඳුම් පැළඳුම් හා රන් ආභරණ තිබූ අය ඒවා මහමඟ දී හෝ අනවශ්‍ය තැන්වල දී අනුන්ට පෙනෙන පරිදි ප්‍රදර්ශනය නොකරති.

ධනවත් අය තම ධනවත් භාවය පෙන්වීමට විශේෂ පරිශ්‍රමයක් දරන්නේ නැත. බොරු සෝබනයට වැඩ කරන්නේ ධනය නැති අයයි. දහස් ගණන් ගැන සඳහන් කරමින් කතා කරන අය ළඟ මෑතක දී ලැබුනු තරමක මුදලක් තිබිය හැකිය. එහෙත් පරම්පරාවෙන් උරුම වූ ධනය ඇති ධනවතුන්ට දහස් ගණනින් නොව ලක්ෂ හා කෝටි ගණනින් කතා කළ හැකිය. එහෙත් ඔව්හු එසේ කතා නොකරති. අඩු කලය සෙලවෙන බව කියමින් බොහෝ අඩු කලයන් තදින් සෙලවෙති.

ඇඳුමට, කතාවට හා බාහිර වෙනත් ඔපයට වහා රැවටෙන්නේ තමන් ද බාහිර බොරු ආටෝපකරුවෙක් නම් පමණකි. බොරු සෝබනකාරයා තමන්ගේ එම බාහිර පෙනුම පවත්වාගෙන යෑමට ඉමහත් පරිශ්‍රමයක් හා මුදලක් වැයවන බව දන්නේය. එමනිසා තමන්ට වඩා ඉහලින් බොරු සෝබන පෙන්වන අය දුටුකල ඔහු එම සෝබනයට මුලාවෙයි. තමන්ට වඩා බොරු සෝබන පෙන්වන අය අඳින්නේ ලොන්ඩරියෙන් කුලියට ඉල්ලා ගත් ඇඳුම් බව හෝ ගමන් බිමන් යන්නේ හිතවතෙකු ගෙන් ඉල්ලා ගත් මෝටර් සයිකලයෙන් බව වටහා ගැනීම අසීරුය.

ධනවත් බව පෙන්වීම සඳහා වෙස්වලා ගන්නා තරුණයින්ට වහා රැවටෙන්නේ ළාබාල හා මොළය මෝරා නැති මෙන්ම සමාජය ගැන හසරක් නොදන්නා යුවතියන්ය. දිළිසෙන සියල්ල රත්තරන් නොවන බව නොදන්නා මෝඩයෙකු නැත. එහෙත් නිතරම ඊට රැවටෙන්නෙ මෝඩයෙකු නොව බොරු පණ්ඩිතයෙකි.

-සුමනදාස සමරසිංහ, චිත්ත ධර්ම විද්‍යා පත්‍රය, 1983 ඔක්තෝබර් 1

Advertisements